Tehnologija
Neprofitna organizacija Consumer Reports objavila je rezultate svog istraživanja upotrebe društvenih mreža koji pokazuju da jedna četvrtina korisnika Facebooka ostavlja na toj društvenoj mreži lažne informacije o sebi.
Neprofitna organizacija Consumer Reports objavila je rezultate svog istraživanja upotrebe društvenih mreža koji pokazuju da jedna četvrtina korisnika Facebooka ostavlja na toj društvenoj mreži lažne informacije o sebi.
Četvrtina ispitanika izjavila je da su u svom profilu na Facebooku ostavili lažne informacije kako bi zaštitili svoj identitet. U sličnom istraživanju koje je organizacija Consumer Reports sprovela 2010. godine, svega 10% ispitanika je dalo takav odgovor.
Istraživanje je pokazalo i da mnogi korisnici Facebooka koriste lažne email naloge kada se prijavljuju za korišćenje društvenih mreža. Takođe, korisnici Facebooka često koriste lažna ili izmenjena imena, odnosno lažne datume rođenja, kako bi zavarali kradljivce identiteta, ali i poslodavce. Česta je i upotreba slika koje su ulepšane u Photoshopu ili nekom sličnom programu.
Istraživanje je pokazalo i da mnogi korisnici ostavljaju lažne podatke iz zabave.
Istraživači su utvrdili i da mlade devojke (ili žene) imaju u proseku 401 “prijatelja” na Facebooku, a mladi muškarci 269.
Ipak, situacija oko tačnosti profila na Facebooku nije dramatična, smatraju istraživači. Podatak da tri četvrtine korisnika ostavlja tačne podatke pokazuje da žele da prošire svoj krug prijatelja, što može biti ugroženo ostavljanjem lažnih podataka, navode istraživači organizacija Consumer Reports.
0 коментара:
Постави коментар