Svi mi koji volimo Novi Pazar

6. 5. 2012.

Pazarski džins osvaja Evropu


Novi Pazar -- Oni koji zamišljaju da se u Novom Pazaru džins proizvodi masovno, a jeftin je, odnosno da je bitna količina a ne kvalitet - nisu u pravu.




Pazarci, bar one firme koje su se udružile i dobile podršku USAID-a, grade brendove i osvajaju nova tržišta.

Prvi tekstilni klaster u Srbiji osnovan je u Novom Pazaru, a rezultati udruživanja firmi već su vidljivi.

“Sada je većina firmi dobila usaglašen novi izgled koji je apsolutno identičan onome što tržište Evrope želi da vidi kad su u pitanju moda i džins”, kaže Ahmet Halilagić, izvršni partner USAID

U tekstilnoj industriji u Novom Pazaru radi oko 10. 000 ljudi, ali su procene da od uspeha klastera korist može da ima mnogo više njih.“Omogućavanje tim firmama da izađu na evropsko i tržište Rusije, da se stabilizuju, može da pomogne da se ekonomska situacija poboljša i u Novom Pazaru i u celom regionu”,navodi Halilagić. Veliki troškovi i kriza na tržištu lakše se prevazilaze udruženo, pa u Assteksu i USAID - u očekuju da tu prednost uvidi sve više firmi.

Od malih zanatskih radnji sa nekoliko zaposlenih šire se u firme od kojih živi svaki peti Novopazarac. 2008. godine osnovana je Asocijacija, čiji članovi kažu da su zaboravili na konkurenciju i vode se isključivo zajedničkim interesom.

“Mi dok smo sami mogli da radimo i da se snalazimo, mi smo radili. Međutim, prvi put kad smo uočili da sami teže možemo da osvajamo nova tržišta... domaća, a strana naročito, mi smo krenuli u udruživanje”, kaže Nihat Ugljanin, vlasnik kompanije Brug.

U udruženju Asteks kažu da je njihov posao da okupe firme sličnih mogućnosti i pomognu im da bolje plasiraju robu na inostrano tržište.

“Ovako udruženi, zaista je sigurno...neću reći deset, već sigurno pedeset puta je jeftinije. Ako kažemo da rešavamo najkrupnije probleme koji postoje u tekstilnoj industriji, onda se tu može reći da je Asteks postigao uspeh”, kaže Nermin Balija, menadžer Asocijacije tekstilaca Asteks.

Upravo preko asocijacije firme iz Pazara ušle su na tržište Poljske, a pet njih koje su u klasteru i na tržište Rusije.

USAID sa predstavnicima tekstilaca sarađje već dve godine. Omogućili su različite obuke, pomagali u uvođenju standarda i poboljšanju vizuelnog identiteta firmi.

“To je mnogo značajno. To je jedan od faktora našeg opstanka u daljem poslovanju. Toliko važno da bez udruživanja, mi nemamo perspektivu za dalji rad”, smatra Ugljanin.


0 коментара:

Постави коментар

Preporuceni clanci

 
Svi mi koji volimo Novi PazarPovratak na vrh Strane Copyright © 2010 | Platinum Theme Converted into Blogger Template by HackTutors