Automobilizam
Izgled nove generacije modela Mercedes-Benz SLK otkriven je još početkom decembra meseca, ali oficijelna serija fotografija i informacija stigla nam je sada. Razlog je što nemačka kompanija ove godine slavi 125 godina postojanja, a novitet će krajem januara biti zvezda proslave u Stuttgartu...
Inovativna rešenja
Izgled nove generacije modela Mercedes-Benz SLK otkriven je još početkom decembra meseca, ali oficijelna serija fotografija i informacija stigla nam je sada. Razlog je što nemačka kompanija ove godine slavi 125 godina postojanja, a novitet će krajem januara biti zvezda proslave u Stuttgartu...
Inovativna rešenja
U saopštenju za medije, Mercedes-Benz tvrdi da je svaka od tri generacije modela SLK, donela minimalno jednu revolucionarnu inovaciju. U slučaju prve generacije iz 1996. godine, radi se o tvrdom sklopivom krovu. Mercedes-Benz nije bio apsolutno prvi koji je predstavio takvu konstrukciju krova, jer su je koristili Peugeoti u tridesetim godinama ili Ford Skyliner iz pedestih godina prošlog veka, ali zajedno sa modelima Mitsubishi 3000GT Spyder iz 1995. i 1996. godine, doprineo je njegovom razvoju i širenju. Druga generacija modela SLK iz 2004. godine, kao prva je mogla da se pohvali sistemom Airscarf, koji greje vrat putnika toplim vazduhom iz naslona za glavu, i omogućava vožnju sa otvorenim krovom, bez uticaja na zdravlje. Treća generacija donela nam je inovativni krov, koji omogućava da se samo jednim pritiskom na dugme, taman krov pretvori u potpuno proziran. Ovakav stakleni sklopivi krov biće deo opreme pod imenom Magic Sky Control. Sistem omogućava vozaču da kontroliše koliko će kroz stakleni panel svetlosti ući u automobil.
Dizajn karoserije
Dizajn karoserije
Izgled treće generacije modela SLK (tip R172) bogato je inspirisan modelom SLS AMG. Poklopac motora i blatobrani su izrađeni od aluminijuma. Zadnji deo kombinuje linije prethodnika sa dizajnerskim jezikom novog CLS-a. Svetlosne diode danas su svakodnevnica, u prednjem braniku su LED dnevna svetla, a zadnje svetlosne grupe izrađene su, takođe, u LED tehnologiji. Dizajn pomalo asocira na pedesete godine, kada je u vrhu ponude ove markebio slavni kupe 300 SL. Ovaj model, od 1955. godine je nasledio dostupniji 190 SL sa rednim 4-cilindričnim motorom. Potpuno novi SLK ima oštriji "nos" i veće frontalno područje. Alo to ne znači da je aerodinamika "trpela". U treće generacije, aerodinamički otpor iznosi 0,30, a u druge generacije SLK iznosio je 0,32.
Sportski dizajniran enterijer
Sportski dizajniran enterijer
Karakter enterijera je za jedan Mercedes-Benz pomalo "spartanski", ali i ovde je inspiracija pronađena u modelu SLS AMG. Na supersportski model nas podseća izgled dizajn kompletnog "kokpita", izgled instrument table, raspored kružnih ventilacionih otvora i dizajn volana. I u osnovnoj verziji novog SLK, u enterijeru će standard biti dekorativni aluminijumski detalj (brušeni aluminijum) na centralnoj konzoli. Zanimljivo, ali i za Mercedes-Benz neobičan dizajnerski detalj je analogni sat smešten u godnji deo instrument table. Među novinama koje će povećati komfor posada, kada je krov spušten, spada sistem Airguide. Sistem služi za kontrolu i usmeravanje vazduha oko glava vozača i suvozača, a služi kao dobar zvučni izolator. Iz prethodne generacije preuzet je sistem Airscarf.
Motori i oslanjanje
U trenutku uvođenja na tržište, biće dostupne tri motorizacije. Modeli SLK 200 BlueEFFICIENCY i SLK 250 BlueEFFICIENCY pod haubom će imati 4-cilindrični motor zapremine 1796 cm3, koji razvija 184 KS, odnosno 204 KS. Osnovna motorizacija SLK 200 BlueEFFICIENCY spada u ekonomičnije predstavnike svoje kategorije. Osnovni motor uparen sa sedmostepenim menjačem 7G-TRONIC PLUS (doplata), u kombinovanom ciklusu troši 6,1 litar benzina na 100 pređenih kilometara. Iz mesta do 100 km/h ubrzava za 7,0 s i postiže maksimalnu brzinu od 237 km/h (240 km/h verzija sa manuelnim menjačem). Model SLK 250 BlueEFFICIENCY će biti standardo opremljen automatizovanim 7G-TRONIC PLUS menjačem. Ova motorizacija troši prosečno 6,2 l/100 km, a sposobna je SLK da ubrza do 100 km/h za samo 6,6 s i postigne maksimalnu brzinu od 234 km/h.
Vrhunac ponude predstavljaće SLK 350 BlueEFFICIENCY, kojeg pokreće novorazvijeni šestocilindrični motor (V konfiguracija) zapremine 3498 cm3. Agregat je opremljen sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar treće generacije i razvija maksimalnu snagu od 306 KS. SLK 350 BlueEFFICIENCY iz mesta do 100 km/h stiže za samo 5,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h. Potronja goriva u kombinovanom ciklusu iznosi 7,1 l/100 km. Na smanjenje potrošnje goriva za četvrtinu, u odnosu na prethodnu generaciju, uticao je i sistem "start-stop", koji je standardan za sve motorizacije.
Klijenti će moći da biraju jednu od tri ponuđene koncepcije oslanjanja. Standard će biti konvencionalni sistem oslanjanja sa čeličnom konstrukcijom. Oni koji vole sportski osećaj u vožnju, biće zadovoljni tvrđim oprugama i amortizerima. Treća mogućnost je "paket" sa oznakom Dynamic Handling. Sistem podrazumeva aktivno oslanjanje točkova, upravljanje Direct-Steer, koje ima pojačivač sa varijabilnim učinkom u zavisnosti od ugla volana i sistem Torque Vectoring Brake, koji u krivinama koči zadnji unutrašnji točak, kako bi se ostvario bolji kontakt sa podlogom i bolja iskorišćenost motora.
Cene
U trenutku uvođenja na tržište, biće dostupne tri motorizacije. Modeli SLK 200 BlueEFFICIENCY i SLK 250 BlueEFFICIENCY pod haubom će imati 4-cilindrični motor zapremine 1796 cm3, koji razvija 184 KS, odnosno 204 KS. Osnovna motorizacija SLK 200 BlueEFFICIENCY spada u ekonomičnije predstavnike svoje kategorije. Osnovni motor uparen sa sedmostepenim menjačem 7G-TRONIC PLUS (doplata), u kombinovanom ciklusu troši 6,1 litar benzina na 100 pređenih kilometara. Iz mesta do 100 km/h ubrzava za 7,0 s i postiže maksimalnu brzinu od 237 km/h (240 km/h verzija sa manuelnim menjačem). Model SLK 250 BlueEFFICIENCY će biti standardo opremljen automatizovanim 7G-TRONIC PLUS menjačem. Ova motorizacija troši prosečno 6,2 l/100 km, a sposobna je SLK da ubrza do 100 km/h za samo 6,6 s i postigne maksimalnu brzinu od 234 km/h.
Vrhunac ponude predstavljaće SLK 350 BlueEFFICIENCY, kojeg pokreće novorazvijeni šestocilindrični motor (V konfiguracija) zapremine 3498 cm3. Agregat je opremljen sistemom direktnog ubrizgavanja goriva u cilindar treće generacije i razvija maksimalnu snagu od 306 KS. SLK 350 BlueEFFICIENCY iz mesta do 100 km/h stiže za samo 5,6 sekundi i postiže maksimalnu brzinu od 250 km/h. Potronja goriva u kombinovanom ciklusu iznosi 7,1 l/100 km. Na smanjenje potrošnje goriva za četvrtinu, u odnosu na prethodnu generaciju, uticao je i sistem "start-stop", koji je standardan za sve motorizacije.
Klijenti će moći da biraju jednu od tri ponuđene koncepcije oslanjanja. Standard će biti konvencionalni sistem oslanjanja sa čeličnom konstrukcijom. Oni koji vole sportski osećaj u vožnju, biće zadovoljni tvrđim oprugama i amortizerima. Treća mogućnost je "paket" sa oznakom Dynamic Handling. Sistem podrazumeva aktivno oslanjanje točkova, upravljanje Direct-Steer, koje ima pojačivač sa varijabilnim učinkom u zavisnosti od ugla volana i sistem Torque Vectoring Brake, koji u krivinama koči zadnji unutrašnji točak, kako bi se ostvario bolji kontakt sa podlogom i bolja iskorišćenost motora.
Cene
Porudžbine za novi SLK počinju danas, 17. januara. Osnovni SLK 200 BlueEFFICIENCY startuje sa cenom od 38.675 Eura. Cena verzije SLK 250 BlueEFFICIENCY počinje od 44.256 Eura, a za SLK 350 BlueEFFICIENCY treba izdvojiti 52.300 Eura. U sve cene je uključen i PDV (u Nemačkoj PDV iznosi 19 %).
Automagazin.rs
Automagazin.rs
0 коментара:
Постави коментар